ICT de baas?!
Praktische gids voor ict-beheer met ITIL, ASL en BiSL
ITIL > Continue serviceverbetering > 7-step Improvement Process

7-step Improvement Process


Open Figuur

Begrippen:

Kennisspiraal (De ?estafette?)
De zeven stappen uit het verbeterproces vormen eigenlijk een kennisspiraal. Kennis en wijsheid vanuit een onderliggend niveau (operationeel/tactisch) zijn input voor het 7-stappenmodel op het aangrenzende niveau (tactisch/strategisch). Informatie uit stap 6 (informatie presenteren en gebruiken) van de onderste laag vormt hierbij invoer voor stap 3 (data verzamelen) van de aangrenzende, bovenste laag.

Service improvement plan/SIP - service improvement plan/SIP
Formeel plan/project om meetbare verbeteringen in een it-proces of it-service door te voeren. Het kan ook zijn dat meerdere plannen/projecten worden opgestart om de verbeteringen te realiseren.

Zoek in begrippenlijst: Heel woord
Sdu Uitgevers bv, Den Haag Academic Service is een imprint van Sdu Uitgevers bv
©2010, Bernard Cuppen RI, Hans Cuppen RI
Alle rechten voorbehouden.