ICT de baas?!
Praktische gids voor ict-beheer met ITIL, ASL en BiSL
ASL > De sturende processen > Contractmanagement

Contractmanagement

Het afspreken en managen van de verwachtingen van en naar de afnemer over de dienstverlening en de geleverde producten.
Open Figuur

Begrippen:

Business case van de klant
(Zie via index bij ITIL, fase service strategie.)

Contract
Een beschrijving van de dienstverlening en andere aspecten op hoofdlijnen. Normaliter bevat een contract afspraken op de volgende zes gebieden: functionaliteit (van applicatie/informatiesysteem), interfaces, omgangsregelingen (communicatieafspraken afnemer - leverancier), prestaties (o.a. performance/betrouwbaarheid), randvoorwaarden en condities en tot slot services/dienstverlening (van de leverancier).

Klant/cli?nt/afnemer - client
(Zie via index bij ITIL (basisbegrippen).)

Raamovereenkomst
Contract dat meestal boven een (dienstverlening)contract hangt.

Zoek in begrippenlijst: Heel woord
Sdu Uitgevers bv, Den Haag Academic Service is een imprint van Sdu Uitgevers bv
©2010, Bernard Cuppen RI, Hans Cuppen RI
Alle rechten voorbehouden.